але не завжди бачимо дорогу.
В.Шкловський.
1 1. Конкурс
«Кмітливість». На аркуші паперу зображено якийсь предмет, наприклад трактор. Зображення
розрізається. Команди повинні зібрати його, врахувавши час.
2. Творче завдання.
а) вкажіть риси характеру, які, на вашу думку,
необхідні водіям під час руху на автомобілі.
б б) якими рисами характеру повинен володіти
кухар-кондитер.
3 3. Професійна вікторина (додається), в якій наведені запитання,
що конкретно відносяться до сільськогосподарських професій.
4 4. Конкурс «Ерудит». Навести приклади
використання явища дифузії в сільському господарстві.
5 5. Конкурс «Чорна скринька».
а) в чорній скриньці лежить річ без якої не можна сідати водію за кермо.
(водійські права або медична довідка)
б) в чорній скриньці лежить річ без якої кухар не може зайти в
лабораторію
(білий халат)
6 6. Конкурс «Хто швидше». На стіл покласти бутилку, ємність з
водою, металеву посудину. Завдання: за допомогою даних речей сконструювати
напувалку для курей і пояснити принцип її дії.
7 7. Під час проведення позакласного заходу доцільно буде
зробити виставку рефератів з тем:
а) «Історія розвитку техніки»
б) «Сучасна техніка»Урок-гра
„Гра патріотів”
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів теоретичного матеріалу з розділів фізики
„Початкові відомості про будову речовини” та „Оптичні явища”; розвинути логічне мислення учнів, ово-
лодіти вмінням користуватися методами аналізу й синтезу; виховати в учнів почуття національної
свідомості та патріотизму.
Обладнання: секундомір, проектор, екран, картки завдань.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань учнів.
Підготовка до уроку
Учні класу об'єднуються у три команди. Команди обирають капітанів та придумують назву ко-
манди. Вчитель запрошує журі змагання; виготовляє таблиці на аркуші формату А4 та три примірники
карток завдань фундаментальних рівнів.
Правила проведення уроку-гри «Гра патріотів»
У грі беруть участь три команди. Гра складається з 5 раундів (4 «фундаментальні» і один фінальний).
У першому раунді гри перед командами ставиться завдання (однакове для всіх команд). На
обміркування цього завдання командам надається 3—5 хвилин (залежно від складності завдання). Після
закінчення даного проміжку часу капітани команд повідомляють свої розв'язки завдання. Журі уважно
вислуховує капітанів й оцінює їх балами. За перше місце команда отримує 4, за друге — З, за третє — 2
і за четверте — 1 бал. Аналогічно гра відбувається і в наступні три раунди.
По закінченні четвертого раунду гри журі підраховує загальну кількість балів для кожної з
команд. Ці бали (як і взагалі раунди) є «фундаментом» для фінального раунду «Крутий підйом». Раунд
«Крутий підйом» відбувається у формі вікторини, яка складається із 24 запитань за даним навчальним
матеріалом. Для фінального раунду заздалегідь на кодопроекторі вчитель має
накреслити таблицю і кожен квадрат пронумерувати від 1 до 24. Кожному
номеру відповідає одне запитання. Команди по черзі називають число від 1 до
24, учитель читає запитання, яке відповідає названому номеру. На обмірко-
вування запитання відводиться 20 с. По закінченні часу команда дає відповідь.
Якщо відповідь правильна, то команда отримує один бал, якщо неправильна —
нуль балів. Гра припиняється по закінченні 24 питань або якщо одна з команд
набирає 18 балів. Якщо будуть використані всі 24 питань, то кожна з команд
дасть відповідь на 8 запитань. Журі підраховує здобуті командами бали й
оголошує команду-переможницю та команди, які посіли друге, третє та
четверте місця.
Підбиваються підсумки уроку. Виставляються оцінки учням.
Завдання для «фундаментальних» рівнів
Перший раунд. З'єднайте стрілками фізичні величини з їхніми позначеннями та одиницями
вимірювання (3 хв.):
Площа І м2
Об’єм Е кд
Довжина α м3
Температура ρ лк
Час m м
Енергія s
С 0
1
Робота F 0С
Сила A с
Шлях E
3 м
кг
Маса t Дж
Густина t кг
Температурний коефіцієнт лінійного розширення l Дж
Освітленість V м
Сила світла S Н
Другий раунд. Виправте допущені помилки у формулюванні законів (5 хв.).
Закон прямолінійного поширення світла: в темному неоднорідному середовищі світло
поширюється по кривій.
1 2 3 4
5 6 7 8
9 10 11 12
13 14 15 16
17 18 19 20
21 22 23 24
Перший закон відбивання світла: промінь падаючий, промінь заломлений і перпендикуляр до
падаючого променя лежать у трьох площинах.
Другий закон відбивання світла: кут заломлення не дорівнює куту падіння.
Перший закон заломлення світла: промінь падаючий, промінь відбитий і промінь заломлений
лежать на одній прямій.
Третій раунд. Навести приклади явищ: (5 хв.)
Взаємодії двох тіл; дифузії в рідинах, газах, твердих тілах; взаємодії молекул речовин; залежності
розмірів твердих тіл, рідин і газів від температури; прямолінійності поширення світла; відбивання світла;
заломлення світла; дисперсії світла; накладання кольорів.
Четвертий раунд. Виконати вправу (3 хв.)
Текст написано на чорному папері білими літерами. Якими будуть здаватися літери, якщо аркуш
освітлювати рожевим світлом? зеленим світлом? Через скло якого кольору потрібно подивитися на
напис, щоб він був фіолетового кольору?
Для виконання завдань першого і четвертого раундів гри надається три хвилини часу, а для
виконання завдань другого і третього — п’ять.
Запитання для фінального раунду «Крутий підйом» (25 хв.)
1. Що називають джерелами світла? Наведіть приклади.
2. Чи є місяць джерелом світла?
3. За яких умов джерело світла вважають точковим?
4. Які пристрої називають приймачами світла?
5. За якою формулою визначають силу світла? В яких одиницях вона вимірюється?
6. Що таке сила світла?
7. Що таке освітленість?
8. За якою формулою визначають освітленість? В яких одиницях вимірюється
освітленість?
9. Чи залежить освітленість поверхні від сили світла джерела та відстані до нього? якщо
залежить, то яким чином?
10. Що називають світловим променем?
11. У чому полягає закон прямолінійного поширення світла?
12. Які явища підтверджують прямолінійність поширення світла?
13. Чому ми бачимо тіла, які є навколо нас?
14. Які кути називають кутом падіння і кутом відбивання світла?
15. Сформулюйте закони відбивання світла.
16. Чому дорівнює кут відбивання, якщо світло падає перпендикулярно до поверхні
дзеркала?
17. У чому полягає властивість оборотності світлових променів?
18. Які характеристики має зображення предмета у дзеркалі? У якому випадку зображення
є уявним?
19. Яке явище ми спостерігаємо коли світло проходить через межу поділу двох середовищ?
20. У чому причина заломлення світла?
21. Сформулюйте закономірності заломлення світла.
22. Що називають дисперсією світла? У чому причина дисперсії світла?
23. Світло якого кольору відбиває зелений виноград?
24. Чому ми бачимо світ різнокольоровим
Позакласний захід на тему "Фізичний КВК"
Тема: Конкурс веселих і кмітливих
Мета: У процесі проведення і підготовки КВК навчити школярів творчо
мислити, здобувати знання, швидко орієнтуватися в навколишній обстановці,
знаходити правильну відповідь і давати її в дотепній формі.
Обладнання:
На місці переведення (кабінет фізики чи актовий зал)
1) Оформлення сцени і залу:
— Плакати-привітання;
2) Інша матеріальна база.
Для журі
— стільці та стіл;
— пісочний годинник;
— картки з кількістю балів для кожного члена журі (1,2,3,4,5);
— папір,ручки;
— картки для оцінювання команд.
Для команд:
— стіл і стільці;
— папір і ручки для підготовки відповідей;
— циферблат із номерами запитань.
— проектор, екран, комп’ютер, колонки, мікрофони, аудіо записи, фото.
Сценарій складається з таких частин:
1. Привітання команд.
2. Розминка
3. Конкурс капітанів.
4. Домашнє завдання.
5. Музикальний конкурс.
Сценарій КВК з фізики
Учениця: А ви знаєте, що таке фізика?
Фізика – не просто слово…
не залежно від настрою, а тим більше люди.
Фізика вивчає різні явища природи:
Механічні, теплові, звукові і світлові;
Електричні і магнітні… явища фізичні.
На основі спостережень, дослідів, законів.
Ця наука полонила серця міліонів,
Бо фізика не просто слово,
Фізика – Опора і основа усіх існуючих наук.
А в науці, як в житті, треба все уміти:
3
Вчитись думати, дерзати, відкриттям радіти.
Хоч тернистий, неосяжний фізики – науки світ,
Інтерес до знань зростає з кожним днем,
Із року в рік.
Ведучий І. Фізика – слово дзвінке і разюче:
В ньому хмаринка і сонце палюче,
Все, що літає, дзвенить і блищить,
Плаває в водах, холоне, кипить.
Ведучий ІІ. На всі боки озирнись
І уважно подивись
Ти побачиш тоді враз
Фізику навколо нас!
Ведучий І. Згадаєм нині формулу ми Ома,
Котру я не раз писав,
Згадаєм також і Ньютона,
Біном якого досі не пізнав.
Ведучий ІІ. Хай в пам’яті воскресне Архімед,
Що відкриття здійснив великі,
Відомий всім згадається Паскаль –
Закони тиску в рідині зумів відкрити.
А також обдарований Попов,
Що радіо для нас подарував.
Ведучий І. Вітаємо вас, шановні учасники КВК, гості, вболівальники. Ми
дуже раді вітати вас на нашому святі. Сьогодні ви будете
свідками найцікавішої боротьби двох команда – знавців фізики.
Ведучий ІІ. КВК – гарячий час, коли вся людська маса дисоціює на
уболівальників і гравців.
Ведучий І. Гравці команди, що перемогла, заряджені позитивно, а ті, що
зазнали поразки – негативно. Журі електронейтральне.
Ведучий ІІ. Андрію, але спочатку нам треба представити журі.
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
Ведучий І. Отже наш КВК – розпочинаємо. Але спочатку запам’ятайте!
Існує три закони КВК:
Перший закон. Фізика + Гумор = const
Чим більше фізики, тим менше гумору і навпаки.
Другий закон. У замкнутій системі залу, коли гравець тягне час,
то глядачів тягне до виходу.
Третій закон. Сили взаємодії команд, що змагаються,
протилежні за напрямом, але не рівні за значенням. Рівнодійна
цих сил завжди напрямлена в бік команди, що перемагає .
Ведучий ІІ.
1-й конкурс – представлення команд.
4
Кожна з команд розповідає про себе.
Шановне журі максимальна оцінка за конкурс – 2б.
Ведучий І. Знайомтесь з командами гравців.
( На сцену виходять по черзі команди, оголошують свою назву,
девіз. Першою представляється команда №1)
Ведучий ІІ. Дізнаємося оцінки журі: ________________________________
Звучить тиха музика
Ведучий І. « Мало мати хороший розум, головне – добре його
застосовувати» – так вважав Рене Декарт. Тому наступний
конкурс мислителів, який називається розминка.
Ведучий ІІ. Кожна команда готує по 2 запитання, які по черзі задаватиме
суперникам. Потрібно також мати свою відповідь на власні
запитання. Шановне журі максимальна оцінка за одну відповідь –
2б.
Команди виходять на сцену . Перше запитання від команди №2
Ведучий І. Ведучий ІІ. Час вийшов, команда №1 – ваша відповідь.
Команда №2 – власна відповідь. Будь-ласка, команда №1 – ваше
запитання. ( І т.д. Всього 4 запитання і 4 відповіді).
Ведучий І. Дізнаємося оцінки журі: ________________________________
Звучить тиха музика
Ведучий ІІ. Фізика – найдивовижніша річ: вона цікава, навіть якщо в ній
нічого не розумієш.
Ведучий І. Так, ти права! Але наші капітани із фізикою на «ти». І прийшов
час позмагатися їм між собою. Оголошуємо конкурс
капітанів. Капітани – на сцену! Вам пропонується зіграти і
своєрідний поле-чудес. Ви бачите перед собою циферблат зі
стрілкою. Капітани по черзі крутять коло із цією стрілкою, і на
яку цифру вона покаже, такий вам випав номер запитання.
Ведучий ІІ. Тепер пропонуємо відповісти на наші запитання. Кожна
правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Запитання:
1. Чого в скриню не заховаєш? Промінь світла.
2. Фото-запитання. Хто зображений на фото та які його
досягнення вплинули на розвиток фізики?
Альберт Ейнштейн.
Спеціальна теорія відносності (1905).
У її рамках — закон взаємозв'язку маси і енергії: E =
mc2.
Загальна теорія відносності (1907—1916).
Квантова теорія фотоефекту і теплоємності.
Квантова статистика Бозе — Ейнштейна.
Статистична теорія броунівського руху, що заклала основи теорії
флуктуацій.
Теорія індукованого випромінювання.
5
Теорія розсіяння світла на термодинамічних флуктуаціях в
середовищі.
3. Фрукт, що має відношення до відкриття атомістичної теорії, законів
механіки і не тільки? Яблуко.
4. Кому належать такі слова: «Науки діляться на дві групи – на фізику і
колекціонування марок.» Ернест Ерстед.
5. В якому році отримав Нобелівську премію Ісаак Ньютон. Роки життя
Ньютона 1643—1727 , а вручення премій почалося з 1901 року. Ісаак
Ньютон її не отримав.
6. Чому небо блакитне? Блакитним виглядає небо. Насправді небо
випромінює (вірніше, розсіює) промені всіх видимих кольорів, але ступінь
розсіювання обернено пропорційна довжині хвилі в 4-му ступені, тобто у
видимому діапазоні максимальна для фіолетових, синіх і блакитних
променів. Для ока така суміш здається блакитною.
7. Опишіть явище яке зображено на екрані.
Це вевелка. Оптичне явище в атмосфері, що являє
собою одну, дві чи декілька різнокольорових дуг, що
спостерігаються на тлі хмари, якщо вона розташована
проти Сонця. Червоний колір ми бачимо із зовнішнього
боку веселки, а фіолетовий — з її центральної частини.
Веселка пов'язана з дифракцією, заломленням і
відбиттям сонячного світла у водяних краплях, зважених
у повітрі. Ці крапельки по-різному відхиляють світло
різних кольорів, у результаті чого біле світло
розкладається на спектр.
8. Що зображено на екрані. Що вам відомо проще фізичне явище.
Кульова блискавка, на відміну від звичайної
блискавки, існує від десятка секунд до кількох
хвилин. Кульова блискавка майже безшумна. Її
поведінка непередбачувана. Абсолютно незрозуміло
куди попрямує ця блискавка в наступну мить, коли і
як вона зникне. Вона випромінює світло – іноді
тьмяне, іноді дуже яскраве. Кульова блискавка так
само відрізняється наявністю великої колірної гами,
вона може мати як блакитнуватий колір звичайної блискавки, так і жовтий,
оранжевий, червоний кольори і їх відтінки.
Поки журі підбиває підсумки, оголошуємо музичну паузу.
Ведучий ІІ. А зараз настав час перевірити виконання домашнього
завдання! Максимальна оцінка – 10 б.
Ведучий І. Тема домашнього завдання «фізика в моєму житті». На сцену
запрошується команда №1.
6
На сцену виходить команда №1 і демонструє своє домашнє
завдання. Наступною виходить команда №2 . Після к ожного виступу
команд журі виставляє оцінки.
Ведучий ІІ. Оцінки журі для команди №1. __________________________
Ведучий І. На сцену запрошується команда №2.
Ведучий ІІ. Оцінки журі для команди №2. __________________________
Поки журі підбиває підсумки, оголошуємо музичну паузу.
Ведучий І. А тепер останній – конкурс музикальний!
Ведучий ІІ. На сцену запрошується команда №2.
Ведучий ІІ. Оцінки журі для команди №2. __________________________
Ведучий І. На сцену запрошується команда №1.
Ведучий ІІ. Оцінки журі для команди №1. __________________________
Поки журі підбиває підсумки, оголошуємо музичну паузу.
Ведучий І. Тепер, журі, за вами слово,
Бо грали тут усі чудово
Ведучий ІІ. Та щоби сумніви пропали,
Хто кмітливіший, розумніший, веселіший,
Ми просимо, щоб ви сказали.
Слово журі
Нагородження переможців
Вчитель: Сьогодні учасниками КВК, були учні.......... Ми побажаємо їм залишатися такими ж веселими та кмітливими, розумними та дотепливими. Дякуємо командам за цікаву гру,
глядачам – за увагу, а журі – за нелегку працю. Не все добре
Лінійка,
присвячена відкриттю «Тижня математики»
Слово вчителя

Сьогодні будем, друзі, з вами
Царицю всіх наук вітати...
Царицю всіх наук вітати...

Ми математику назвати.
2-й ведучий.
Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоби на світі добре жити.
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоби на світі добре жити.
1-й ведучий.
Наука — знайдені алмази,
Вугілля, золото і мідь,
В руках людей могутній лазер
І сотні зрошених угідь.
Вугілля, золото і мідь,
В руках людей могутній лазер
І сотні зрошених угідь.
2-й ведучий.
Наука — хліб мільйонотонний,
Дари розвіданих морів
І винограду пишні грона,
Й серед пустель пташиний спів.
Дари розвіданих морів
І винограду пишні грона,
Й серед пустель пташиний спів.
1-й ведучий.
Це — атом, скорений людиною,
Нові потужні русла рік,
Дерзання й пошуки невпинні—
То наш великий славний вік!
Нові потужні русла рік,
Дерзання й пошуки невпинні—
То наш великий славний вік!
2-й ведучий.
До різних ми наук охочі,
Нехай ведуть нас до вершин,
Та зараз ми сказати хочем:
Та зараз ми сказати хочем:
«Наш математиці уклін!»
1-й ведучий.
Математика — цариця всіх наук. Називається
вона від грецького слова «матема» — наука.. Давні греки ще в V ст. до н. е.
знали чотири «матеми»: вчення про числа — арифметика, теорія музики — гармонія,
вчення про фігури — геометрія і вчення про небесні тіла — астрономія,
або астрологія.
2-й ведучий.
У давній Греції
мислителі поділялися на дві групи. Першу з них очолював Піфагор. Він та його
учні вважали знання священними. Наука, за Піфагором, була таємною, недоступюю
для всіх. Ніхто не мав права ділитися своїми відкриттями з іншими. Піфагорійці
називали себе акузматиками.
1-й ведучий.
Другу групу очолював давньогрецький
учений Гіппас Месопотамький, який вважав, що «матема» доступна всім, хто може
продуктиво мислити. Вони називали себе математиками. З часом друга група
перемогла.
1-й ведучий.
Важко уявити собі життя
людей без математики — у цьому не допоможе навіть найсміливіша фантазія.
2-й ведучий.
Якось в одній країні
організували конкурс на кращий твір «Як би людина жила без математики?».
1-й ведучий.
Ну і що?
2-й ведучий.
За кращий твір обіцяли
дуже велику винагороду.
1-й ведучий.
хто
ж її одержав?
2-й ведучий.
Уяви собі, що ніхто. На конкурс не
було подано жодної роботи: навіть
найталановитіші фантасти не
змогли уявити, як можна жити без математики.
змогли уявити, як можна жити без математики.
1-й ведучий.
Так, історія цього конкурсу ще раз
переконує нас, що життя без математики не можливе.
2-й ведучий.
Люди живуть і працюють.
1-й ведучий.
Відкривають таємниці атома.
2-й ведучий.
Літають у космос, спускаються на дно
океанів та в глибини Землі.
1-й ведучий.
І завжди їм допомагає математика.
2-й ведучий.
Але цього тижня ми говоритимемо не про
місце математики в житті людини...
2-й ведучий
...а покажемо, якою цікавою і захоплюючою
може бути ця наука.
Учень 1
А мені математика — мука,
В ній немає живої краси,
Це важка, нецікава наука —
В ній лиш символи й формул «ліси».
В ній немає живої краси,
Це важка, нецікава наука —
В ній лиш символи й формул «ліси».
1-й ведучий.
З тим, що математика — наука нелегка,
погодитися можна. Але той, хто розуміє математику, ніколи не розгубиться в
«лісі» формул і символів.
Учень 1
А хіба ж неправда, що в математиці скрізь
нудьга?
2-й ведучий.
Звичайно, ні.
Учень 1.
Але ж в математиці немає краси. Хіба
неправда?
1-й ведучий.
Зрозумій, ти не правий,
мій друже
Не тим шляхом ти пішов.
Із задачами, певно, не дружиш,
То й поезії в них не знайшов.
Учень 1
«Хоч ти смійся, а
хоч плач
Не люблю я тих задач.
А чому терплю невдачі?
Чом серджусь на ті задачі?
Не люблю я тих задач.
А чому терплю невдачі?
Чом серджусь на ті задачі?
Чи задачник непутящий,
Чи таланту десь узяти?
Чи таланту десь узяти?
Та знайшов я спосіб кращий:
Тільки відповідь читати.
Ви учіться, хто
бажає,
Я б здоров'я не втрачав,
На умову не зважаю:
Я б здоров'я не втрачав,
На умову не зважаю:
Раз —
помножив, два — додав».
2-й ведучий.
Ні, не хитра ця
наука,
Якщо відповідь читать,
Може статись дід за внука,
Буде меншим літ на п'ять.
Якщо відповідь читать,
Може статись дід за внука,
Буде меншим літ на п'ять.
А друкарська десь
машина
Нам дала п'ять тонн вівса.
Що ж ми учневі поставим
За подібні чудеса?
Нам дала п'ять тонн вівса.
Що ж ми учневі поставим
За подібні чудеса?
1-й ведучий.
А тепер
подивимось, що буває з тими, що не вчать математику…
Сценка
Прийшов зі школи наш Данило
Щоденник заховав уміло.
Та враз побачила це мати,
Що ж, це доведеться показати…
Зітхнула матінка повільно,
Бо там-ого!- «незадовільно»
Я не повірила б нізащо,
Що в мене син- таке ледащо!
За що отримав одиницю?
Данилові морга систриця,
Сказав я, що гіпотенуза
То особливий вид медузи…
Ти
щей на двійку потрудився?
В
розмову батько тут втрутився.
Отож, учителька завзято
Про землекопів і лопати
Чомусь задачку задала
І де вона її взяла?
Я біля дошки, як умів,
Її розв’язував, як вмів,
І ось, закінчена робота
Два, і дві треті землекопа
У
мене вийшло.
Я
старався!
Тільки
чомусь весь клас сміявся?
Ой, горе, йди-но краще спати!
Данилові сказала мати.
Заснув хлопчина. Та вночі,
Йому приснився сон страшний
Десь на галявині лісовій,
Серед пахучої трави
Лежав без ніг і голови
Його нещасний землекоп…
Хто б поміг йому?
Ну, хто б?
Схопивсь Данино, стрепенувся:
Ой,
матінко моя!
Тепер
вже точно присягнусь,
Що
дроби вивчу я
2-й ведучий
Будеш, друже, трудитись
сумлінно
У навчанні уникнеш невдач
І розв'яжеш на «добре» й «відмінно»
Не десяток, а сотні задач.
У навчанні уникнеш невдач
І розв'яжеш на «добре» й «відмінно»
Не десяток, а сотні задач.
1-й ведучий.
Проникаючи в зоряні далі,
В таємниці земної кори
Математика всіх закликає:
«Ти міркуй, фантазуй і твори»
В таємниці земної кори
Математика всіх закликає:
«Ти міркуй, фантазуй і твори»
Слово вчителя
Дякую за увагу.
Хто
такий Літр?
Кожний з
нас знає,
що
літр
- це
міра
об'єму, яка дорівнює об'єму кілограма
води
при температурі
4С. Проте, мало кому відомо, що
термін
"літр"
введений на честь француза Клода - Еміля
- Жана Батиста Літра. Він жив в 18 ст. і займався виробництвом винних пляшок. Вважають, що Літр перший із тих, хто став
випускати лабораторний посуд, зокрема,
він
придумав
градуйовані скляні циліндри. Відомо, що його батьки також займалися
виробництвом винних пляшок.
В 1763 р. на 47-му році життя
Літр
запропонував вимірювати
об'єми рідин за допомогою одиниці, яку пізніше
назвали літром.
Великий полководец Александр Суворов во всём любил точность. Шаг
его на марше был равен 1 аршину, то есть 71 см . В армии до сих пор говорят
«суворовский шаг». В обыденной жизни мы тоже отмеряем расстояния шагами. Шаг –
это расстояние между пятками и носками шагающего человека. Так, дуэль между
Пушкиным и Дантесом проходила на расстоянии 10 шагов, то есть 10 аршин, а между
Лермонтовым и Мартыновым – на расстоянии 15 шагов.
Цікаві факти.
Пацюки розмножаються так
швидко, що за 18 місяців дві особи
випускають у світ більше мільйона нащадків.
космічного пилу |
кожного дня
падають на Землю. З |
розвинути швидкість 160
кілометрів за годину.
Немає коментарів:
Дописати коментар