Критерії оцінювання навчальних досягнень
учнів
з фізики та астрономії
При
оцінюванні рівня навчальних досягнень з фізики оцінюється:
— рівень
володіння теоретичними знаннями;
—
рівень умінь використовувати теоретичні
знання під час розв'язування задач чи вправ різного типу (розрахункових,
експериментальних, якісних, комбінованих тощо);
—
рівень володіння практичними уміннями та
навичками під час виконання лабораторних робіт, спостережень і фізичного
практикуму.
Критерії
оцінювання рівня володіння учнями теоретичними знаннями
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень
|
I. Початковий
|
1
|
Учень
(учениця) володіє навчальним матеріалом на рівні розпізнавання явищ природи,
з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують відповіді «так» чи
«ні»
|
2
|
Учень
(учениця) описує природні явища на основі свого попереднього досвіду, з
допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді
|
|
3
|
Учень
(учениця) з допомогою вчителя описує явище або його частини без пояснень
відповідних причин, називає фізичні чи астрономічні явища, розрізняє буквені
позначення окремих фізичних чи астрономічних величин
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень
(учениця) з допомогою вчителя описує явища, без пояснень наводить приклади,
що ґрунтуються на його власних спостереженнях чи матеріалі підручника,
розповідях учителя тощо
|
5
|
Учень
(учениця) описує явища, відтворює основну частину навчального матеріалу, знає одиниці
вимірювання окремих фізичних чи астрономічних величин і формули з теми, що
вивчається
|
|
6
|
Учень
(учениця) може зі сторонньою допомогою
пояснювати явища, виправляти допущені неточності (власні, інших учнів), виявляє елементарні знання основних положень (законів, понять, формул) |
|
III. Достатній
|
7
|
Учень
(учениця) може пояснювати явища, виправляти допущені неточності, виявляє
знання і розуміння основних положень (законів, понять, формул, теорій)
|
8
|
Учень
(учениця) уміє пояснювати явища, аналізувати, узагальнювати знання,
систематизувати їх, зі сторонньою допомогою (вчителя, однокласників тощо)
робити висновки
|
|
9
|
Учень
(учениця) вільно володіє вивченим матеріалом у стандартних ситуаціях,
наводить приклади його практичного застосування та аргументи на підтвердження
власних думок
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень
(учениця) вільно володіє вивченим матеріалом, уміло послуговується науковою
термінологією, вміє опрацьовувати наукову інформацію: знаходити нові факти,
явища, ідеї, самостійно використовувати їх відповідно до поставленої мети
|
11
|
Учень
(учениця) на високому рівні опанував програмовий матеріал, самостійно, у
межах чинної програми, оцінює різноманітні явища, факти, теорії, використовує
здобуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях, поглиблює набуті знання
|
|
12
|
Учень
(учениця) має системні знання, виявляє здібності
до прийняття рішень, вміє аналізувати природні явища і робить відповідні висновки і узагальнення,
уміє знаходити й аналізувати додаткову інформацію
|
Критерії
оцінювання навчальних досягнень учнів при розв'язуванні задач
Початковий рівень
(1-3 бали)
|
Учень
(учениця) уміє розрізняти фізичні чи астрономічні величини, одиниці
вимірювання з певної теми, розв'язувати задачі з допомогою вчителя лише на
відтворення основних формул; здійснювати найпростіші математичні дії
|
Середній рівень
(4 - 6 балів)
|
Учень
(учениця) розв'язує типові прості задачі (за зразком), виявляє здатність
обґрунтувати деякі логічні кроки з допомогою вчителя
|
Достатній
рівень
(7 - 9 балів)
|
Учень (учениця) самостійно розв'язує типові задачі й виконує вправи з одної теми, обґрунтовуючи обраний
спосіб розв'язку
|
Високий
рівень
(10 - 12 балів)
|
Учень (учениця) самостійно розв'язує комбіновані типові задачі стандартним або
оригінальним способом, розв'язує нестандартні задачі
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень
учнів при виконанні лабораторних і практичних робіт
Початковий
рівень
(1-3 бали)
|
Учень (учениця) демонструє вміння користуватися окремими приладами,
може скласти схему досліду лише з допомогою вчителя, виконує частину роботи,
порушує послідовність виконання роботи, відображену в інструкції
|
Середній рівень
(4 - 6 балів)
|
Учень (учениця) виконує роботу за зразком (інструкцією) або з
допомогою вчителя, результат роботи учня дає можливість зробити правильні
висновки або їх частину, під час виконання роботи допущені помилки
|
Достатній
рівень
(7 - 9 балів)
|
Учень (учениця) самостійно монтує необхідне обладнання, виконує
роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності проведення
дослідів та вимірювань. У звіті правильно й акуратно виконує записи, таблиці,
схеми, графіки, розрахунки, самостійно робить висновок
|
Високий
рівень
(10 - 12 балів)
|
Учень (учениця) виконує всі вимоги, передбачені для достатнього
рівня, виконує роботу за самостійно складеним планом, робить аналіз
результатів, розраховує похибки (якщо потребує завдання). Більш високим
рівнем вважається виконання роботи за самостійно складеним оригінальним
планом або установкою, їх обґрунтування
|
Немає коментарів:
Дописати коментар